preloader

Maak je echt connectie met je klanten?

Met 59% van de consumenten die vinden dat bedrijven het contact met het menselijke element van klantervaring zijn kwijtgeraakt, leggen uw online digitale inspanningen echt contact met uw klanten?

Veel organisaties focussen zich gewoon op de functie en vergeten het menselijke aspect van online kopen of informeren voor zowel B2B als B2C. Er zit altijd een echte persoon achter de aanvraag of aankoop, of ze nu bij je voor de deur verschijnen, in je inbox terechtkomen of op je website aankomen.

Uw website is vaak de eerste indruk die iemand van uw merk heeft, en u moet die eerste indruk de juiste indruk geven. Bedenk wat je wilt dat ze denken, voelen en doen als ze aankomen?

Ik vermoed dat je met hen in contact wilt komen en aan hen wilt verkopen?

Hoewel dat geweldig is, moet je erop anticiperen dat ze misschien nog niet klaar zijn om te kopen. Er moet worden nagedacht over waar ze zich in de klantreis bevinden, ze bevinden zich mogelijk in de onderzoekende, verkennende fase van hun reis en willen gewoon meer te weten komen over uw producten/diensten en u als bedrijf.

Of u nu een B2B- of B2C-organisatie bent, u moet ervoor zorgen dat u mensen meeneemt op een reis, hen aanmoedigt in uw ecosysteem door behulpzaam te zijn, waarde toe te voegen en van nut voor hen te zijn. Verkoop ze niet moeilijk of bied ze gewoon demo’s aan en gebruik geen pop-ups met e-mailkorting zodra ze op uw site komen, als ze nog niet klaar zijn om te kopen, kunt u ze wegduwen.

Denk erover na alsof ze uw fysieke winkel, winkel of kantoor zijn binnengedrongen, de verkoopassistent of receptie zou vragen ‘Kan ik u helpen?’, niet om hun e-mailadres vragen of een voucher in hun hand steken als ze binnenkomen.

Daarom is online geen excuus om moeilijk te verkopen, het is een kans om goed te verkopen als echt klantgerichtheid centraal staat. De functies voor inhoud, handel en klantenservice op uw website moeten allemaal een naadloze digitale ervaring zijn.

De volgende keer dat u een website bezoekt als potentiële klant (alweer B2B of B2C), noteert u hoe klantgericht u vond dat de website voor u was, vraag uzelf af: –

Leverde het een logische route op?
Heeft het je geholpen op basis van de intentie die je op dat moment had?
Vraag dan; wat kun je hiervan leren en hoe kun je jouw website-ervaring beter maken voor jouw organisatie?

Related Post

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.