preloader

Hot Instagram trends

Instagram wordt een steeds belangrijker onderdeel van de marketingstrategieën van de sociale vertegenwoordiging van veel bedrijven. Hoewel afbeeldingen aanwezig zijn in bijna al onze sociale communicatie, of het nu selfies of de nieuwste video’s zijn, lijdt het geen twijfel dat de toename van visuele inhoud die sociale netwerken overspoelt vooral merkbaar is op Instagram.

Bijblijven met de huidige Instagram-marketingtrends is erg belangrijk als je Instagram gebruikt voor marketing of erover nadenkt. Instagram heeft meer dan 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers, waarvan 500 miljoen elke dag. Met zo’n enorm gebruikersbestand is het gemakkelijk om te verdwalen in de puinhoop. Laten we dus eens kijken hoe u een efficiënte Instagram-strategie in uw bedrijf kunt implementeren om het te helpen slagen in de huidige markt.

Laten we eens kijken naar 14 Instagram-marketingtrends voor 2021 die je kunt gebruiken om je doelen te bereiken.

  1. Maak een opvallend Instagram-profiel en optimaliseer je Bio
    De eerste stap is ervoor te zorgen dat uw profiel is afgestemd op de behoeften en doelgroep van uw bedrijf. Het enige doel van de aanwezigheid op Instagram van uw merk is om het verhaal van uw bedrijf te vertellen. Wees niet te formeel; wees in plaats daarvan sociaal vriendelijk en uniek.

Een ander belangrijk aspect om te overwegen is je Instagram-bio. Je biografie moet zowel fascinerend als leerzaam zijn. Het moet mensen kunnen verleiden om het te volgen. Je moet Instagram-gebruikers ervan overtuigen dat het toevoegen van jou aan hun volgende lijst de kwaliteit en inhoud van hun feeds zal verbeteren.

Zorg ervoor dat u een link naar uw website opneemt in uw Instagram-bio, want dit is het enige gebied waar u een klikbare link kunt plaatsen.

In de Top UK Bloggers-lijst kun je zien hoe succesvolle influencers en bloggers hun Instagram-profielen opzetten en gebruiken, terwijl ze ze ook verbinden met hun blogs of zakelijke websites.

  1. Geotag uw locatie om uw bedrijf gemakkelijk te vinden
    Uw bedrijf moet zowel online als offline bereikbaar zijn. Dit is waar de locatietag van pas komt om u te helpen uw exacte adres te vinden. De locatietag informeert mensen waar je te vinden bent en vergroot je zichtbaarheid door je beter zichtbaar te maken in Instagram-zoekopdrachten wanneer mensen in de buurt zijn.

Met Geotag kunnen mensen berichten en mensen zoeken op basis van de locatie op Instagram. Tag de locatie met het geüploade bericht. Als uw bedrijf bijvoorbeeld in Londen is gevestigd, voegt u een Londense tag toe, zodat Instagram-gebruikers kunnen zoeken naar inhoud van dezelfde getagde locatie.

beste-instagram-business-marketing-met-geotag

  1. Maak een Instagram-feed die de esthetiek van uw merk weerspiegelt
    Hoewel het creëren van een aantrekkelijk profiel lastig kan zijn, is het anno 2021 nog steeds een belangrijke Instagram-strategie en mogen bedrijven deze fase niet langer over het hoofd zien.

Productafbeeldingen spelen een grote rol bij online winkelen en het visuele platform van Instagram kan deze kracht aanzienlijk vergroten. Neem de toon en persoonlijkheid van uw merk op in de feeds. Speel met de stijl van uw merk en voeg merkwaarde toe. Het belangrijkste is dat je eerlijk en menselijk bent.

instagram-bedrijfsprofiel-voor-bedrijven-voor-betere-marketing-online

  1. Gebruik je verbeeldingskracht bij het schrijven van bijschriften
    De sleutel tot het verleiden van klanten op Instagram is om creatieve en frisse bijschriften te gebruiken, maar het is moeilijk om je afbeelding of video regelmatig te ondertitelen. Onderschriften van maximaal tien woorden verbeteren de interactie op Instagram voor bedrijven, vooral in combinatie met carrouselberichten.
  2. Concentreer je op je doelgroep
    Ontdek wat uw doelmarkt leuk vindt aan uw product of merk en geef dat weer in uw Instagram-feed. Beknibbel niet op de kwaliteit van je posts en berichten en gebruik dit platform om in contact te komen met je publiek door middel van gesprekken over gedeelde waarden en visies.
  3. Bestudeer de strategieën van uw concurrenten
    Je moet je concurrenten onderzoeken en ontdekken wat ze promoten op Instagram.

Vertrouwen ze op door gebruikers gegenereerde inhoud voor hun producten of diensten? Wat voor soort inhoud plaatsen ze op Instagram? Hoe vaak doen ze het? Welke hashtag-aanpak gebruiken ze?

Ontdek wat uw concurrenten doen en hoe u uw Instagram-marketingtechnieken kunt verbeteren.

Onderzoek uw concurrenten op Instagram met behulp van trackertools om te zien welke strategieën en technieken ze gebruiken om hun klanten te bereiken.

  1. Gebruik strategische hashtags
    betere-internet-business-marketing-met-instagram-hashtagsHashtags worden gebruikt om mensen te helpen de inhoud te vinden waarnaar ze op zoek zijn. U moet strategisch hashtags gebruiken, zodat meer mensen uw inhoud kunnen vinden tijdens het zoeken.

Hier zijn enkele tips om u te helpen het meeste uit uw Instagram-hashtags te halen:

Gebruik in elk bericht niet meer dan 2-8 hashtags;
Kies hashtags die vaak gebruikt en gezocht worden;
Voeg hashtags toe die alleen relevant zijn voor uw doelgroep – het aantal klikken zal lager zijn, maar de kwaliteit zal hoger zijn;
Maak merk-hashtags als u een campagne voert of een specifiek merk wilt promoten;
Kies locatie gebaseerde hashtags om uw merk in een bepaald gebied te promoten;
Bepaal of hashtags moeten worden gebruikt in het bijschrift of

in de eerste opmerking.

  1. Er zijn meer carrouselberichten nodig
    Carrouselposts resulteren in een hoger vertoningspercentage op Instagram. Ze zijn een uitstekende methode om een ​​product, een nieuw merkkenmerk, enz. onder de aandacht te brengen. In een carrouselbericht kunt u maximaal tien foto’s of video’s opnemen, dus zorg ervoor dat u ze allemaal gebruikt om de boodschap van uw merk te benadrukken.
  2. Maak geweldige Instagramverhalen
    instagram-verhalen-voor-beste-digitale-marketingstrategieën-mobiel

De meest populaire functie van Instagram is Verhalen. Als je verhaallijnen kunt relateren aan je merkidentiteit, zal je publiek zich emotioneel met je verbonden voelen en zal je inhoud meer waarde hebben.

De verhalen die je vertelt, spelen een belangrijke rol bij het creëren van merkloyaliteit. Ook moet uw Instagram-feed het doel en het imago van uw bedrijf en merk vertegenwoordigen.

Probeer verhalen met GIF’s, voeg muziek toe aan je verhalen, tag mensen, gebruik hashtags, enz.

De poll-functie is zeker een van de nieuwe elementen van Stories die de brug tussen jou en je publiek kunnen helpen slaan.

Mensen raken steeds meer verveeld met de harde verkoopbenadering, dus het is belangrijker dan ooit om berichten aan te passen aan hun specifieke behoeften en interesses. En de eenvoudigste manier om dit te doen, is door het ze gewoon te vragen, met behulp van peilingen als hulpmiddel. Door eenvoudige en directe vragen te stellen, kunt u om feedback vragen.

Dit kan u helpen uw producten te verbeteren en tegelijkertijd uw publiek zich meer verbonden te laten voelen met uw bedrijf.

  1. Houd je meest populaire Instagram-berichten bij
    Controleer altijd de gegevens om te zien in wat voor soort Instagram-bericht je volgers het meest geïnteresseerd zijn.

Terugkeren naar uw analysetools en verbanden zoeken tussen uw meest populaire berichten is een andere eenvoudige manier om erachter te komen wat uw volgers waarderen. Op Instagram staat betrokkenheid voorop, dus profiteer van het hebben van volgers die je op het juiste pad kunnen leiden.

  1. Ga live
    Met Instagram Live kun je in realtime communiceren met je volgers. Je kunt je live-uitzending ook als hoogtepunt in je Stories houden. Hier zijn enkele Live-strategieën die u kunt proberen:

Organiseer een vraag-en-antwoord;
Organiseer een workshop of een tutorial;
Gebruik de optie “Een gast toevoegen”, nodig een expert of influencer uit om met u mee te doen of een vertegenwoordiger van uw merk;
Chat met een belangrijk teamlid.

  1. Publiceer inhoud op het juiste moment
    Ondanks dat Instagram posts niet in chronologische volgorde weergeeft, is timing toch belangrijk. Uit het onderzoek bleek dat de volgende tijden de beste zijn om de betrokkenheid te vergroten:

Animatie: dinsdag tussen 12.00 en 15.00 uur
Onderwijs: donderdag tussen 16.00 en 17.00 uur
Professionele diensten: dinsdag, woensdag en vrijdag tussen 9 en 10 uur – vermijd weekends
Gastvrijheid: vrijdag om 12.00 uur
Reizen: vrijdag tussen 9.00 en 13.00 uur
Retail: dinsdag, donderdag en vrijdag om 12.00 uur
Techniek: maandag en dinsdag om 14.00 uur

  1. Probeer Instagram-rollen
    Instagram-rollen zijn een relatief nieuwe functie waarmee gebruikers korte video’s kunnen maken op basis van de toegestane Instagram-videolengte met muziek, tekst, stickers en andere speciale effecten met behulp van een reeks tools. Rollen zijn TikTok van Instagram.

Instagram Reels worden door merken gebruikt om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Bedrijven kunnen realistische merkidentiteiten ontwikkelen door gebruik te maken van voor en na, how-to’s, sneak peeks en dagelijkse content.

  1. Gebruik IGTV om langere video’s te delen
    Je kunt video’s van maximaal een uur uploaden op IGTV. Waarom zou u IGTV gebruiken? Hier zijn drie voordelen die u ervan kunnen overtuigen dat video met een langere vorm de moeite waard is voor uw bedrijf:

Meer betrokkenheid: elke gebruiker heeft zijn eigen set voorkeuren. Sommige mensen geven de voorkeur aan meer diepgaand materiaal, terwijl anderen van snelle en pittige rollen houden. Probeer beide opties om een ​​grotere groep gebruikers aan te spreken en de verkoop en betrokkenheid te vergroten.

Meer verhalen vertellen: uw merk kan IGTV gebruiken om verhalen over te brengen, advies te geven, vragen van klanten te beantwoorden en producten te tonen.

Meer communicatie: Consumenten zijn nu op zoek naar authenticiteit. IGTV geeft uw merk nog een andere mogelijkheid om zijn veelzijdige persoonlijkheid te laten zien.

Gevolgtrekking
De newsfeed-algoritmen van alle sociale medianetwerken veranderen voortdurend. Als gevolg hiervan is het onwaarschijnlijk dat wat de vorige week werkte, de volgende week ook werkt. Check dus altijd of je up-to-date bent.

Denk buiten outside the box! Voel je vrij om nieuwe zakelijke ideeën uit te proberen, maar houd rekening met je publiek. Hoop, deze gids zal je ongetwijfeld helpen bij het ontwikkelen van een Instagram-strategie voor je commerciële succes.

Related Post

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.