Marketing is essentieel voor elk bedrijf dat een nieuw publiek wil aantrekken of een diepere relatie wil opbouwen met het publiek dat ze al hebben. Het kan echter duur worden – en weten hoeveel u moet uitgeven of waaraan u het moet uitgeven, is een uitdaging waar zelfs grote bedrijven mee kunnen worstelen.
Dit geldt vooral tijdens de pandemie. Op dit moment zijn de fondsen krap en is de vraag voor de meeste bedrijven laag, maar het verlagen van het marketingbudget kan ook een slecht idee zijn.
Met de juiste strategie kan elk bedrijf een marketingbudget opbouwen dat voor hen werkt.
Uw verkooptrechter is een weergave van de stappen die een klant neemt om van totale onwetendheid van uw merk naar een verkoop te gaan. Ze worden meestal aangetrokken door een advertentie, leren meer over uw bedrijf via uw aanwezigheid op het web en gaan uiteindelijk door met het kopen van een van uw producten.
Onderweg kunnen ze vragen stellen, wegdrijven of vervolgcommunicatie nodig hebben voordat ze uiteindelijk tot een verkoop overgaan.
U moet weten wat hen in de trechter houdt – en welke marketingtechnieken het nuttigst zijn om ze te laten kopen.
Je wilt ook weten met welke kanalen ze in aanraking komen als ze een aankoop overwegen. Sommige klanten gebruiken het internet bijvoorbeeld vooral om te zoeken en te winkelen. Anderen geven misschien de voorkeur aan fysieke communicatie of om een winkel persoonlijk te bezoeken.
Goede informatie over hoe uw klanten omgaan met uw merk en zich committeren aan een verkoop, helpt u later in de juiste kanalen te investeren.
marketingbudget voor kleine bedrijven
Met deze informatie kunt u voortbouwen op uw huidige marketinginspanningen en zien waar u ruimte heeft om uw advertentiestrategie uit te breiden.
Wanneer u uw huidige marketingbudget bekijkt, ziet u mogelijk ook uitgaven die niet meer nuttig zijn. U kunt bijvoorbeeld uw marketingtools verdubbelen of investeren in kanalen waar uw klanten zich niet veel mee bezig lijken te houden. Door deze inefficiënte uitgaven bij te houden, kunt u later uw nieuwe budget optimaliseren.
Andere bestedingsaanbevelingen variëren – sommige gaan zo laag als 2%, en andere zo hoog als 15 of meer. In de sector van verpakte consumentengoederen besteden sommige bedrijven meer dan 20% van hun omzet aan marketing.
Onderzoek in de sector kan u helpen erachter te komen hoeveel u kunt uitgeven.
Het is misschien een goed idee om uw budget te verlagen, maar de meeste experts raden u aan om serieus te besparen op uw budget. Tenzij u veel geld uitgeeft aan huidige marketinginspanningen, of als uw uitgaven echt onhoudbaar zijn, is het beter om uw geld te optimaliseren in plaats van uw budget te verlagen.
U kunt ook bestaande advertentiecampagnes uitbreiden of investeren in een betere versie van uw huidige CRM-licentie of marketing-e-mailoplossing.
Voor elk bedrag dat u uitgeeft, is het een goed idee om een duidelijk idee te hebben van het soort rendement op uw investering dat u verwacht. Dit zal u helpen uw campagnes bij te houden en ervoor te zorgen dat u echt waar voor uw geld krijgt van uw marketinguitgaven.
Als u merkt dat uw conceptmarketingbudget boven of onder uw beoogde bestedingsdoel ligt, kunt u uzelf wat speelruimte geven. Pas alleen op dat je de zaken niet te ver doordrijft.
Harde cijfers helpen hier. Er zijn een paar goede marketing-ROI-statistieken die u een zeer realistisch idee kunnen geven van wat werkt. Enkele van de meest populaire digitale statistieken zijn kosten per lead, kosten per acquisitie, customer lifetime value (CLV) tot acquisitiekostenratio en conversieratio. Deze statistieken kunnen worden uitgesplitst per kanaal of klantsegment, afhankelijk van de gegevens die u heeft. Ze geven een heel goed beeld van welke marketinginspanningen werken en welke niet.
marketing voor kleine bedrijven
Zodra u gegevens heeft verzameld en nuttige inzichten heeft gevonden, kunt u terugkeren naar uw marketingbudget. Als u doorgaat met het aanpassen, aanpassen en verwijderen of toevoegen van regelitems, kunt u ervoor zorgen dat uw marketingbudget zo kostenbesparend is zo effectief mogelijk
Met 59% van de consumenten die vinden dat bedrijven het contact met het menselijke element…
Digitale marketingbureaus kunnen in 3 jaar €500.000 aan inkomsten verdienen en in slechts 90 dagen…
Een bedrijf runnen is hard werken, toch? Jongleren met productontwikkeling, management, netwerken, financiën en marketing…
Instagram wordt een steeds belangrijker onderdeel van de marketingstrategieën van de sociale vertegenwoordiging van veel…
In de afgelopen zes maanden heeft Instagram op grote schaal spam accounts, bots en neppe…