preloader

Elke dag 30 minuutjes aan je SEO

Een bedrijf runnen is hard werken, toch?

Jongleren met productontwikkeling, management, netwerken, financiën en marketing is al moeilijk genoeg.

Maar je hebt gehoord over de voordelen van SEO voor je website en waarom ranking in Google zo’n krachtige manier is om je bedrijf te laten opvallen.

Hoewel SEO (zoals met veel dingen in het leven) een praktijk is waarbij je eruit haalt wat je erin stopt, besloot ik mezelf de vraag te stellen:

“Als ik 30 minuten per dag had om SEO te doen, hoe zou dat er dan uitzien?”

Laten we er dus naar toe gaan:

(Hoewel 7-8 uur/dag aanzienlijk betere resultaten oplevert dan 30 minuten/dag, kunt u toch goede vorderingen maken met een kortere, gerichte periode over een langere periode.)

Week 1: SEO-audit
Voeg uw site toe aan Google Search Console en 301 leidt alle ‘Niet gevonden’-pagina’s om naar relevante pagina’s die live op uw website staan.
Voer uw website uit via een audittool (zoals Siteliner) en:
Gebruik deze gegevens om de hoeveelheid dubbele inhoud te verminderen,
Verwissel eventuele gebroken links voor live, en
Controleer op ontbrekende paginatitels en vul deze in.

Week 2: Sitesnelheid optimaliseren
Voer uw belangrijkste pagina’s uit via de PageSpeed ​​Insights-tool van Google en volg deze handleiding voor het oplossen van elk probleem (scroll naar het gedeelte met de titel ‘4 manieren om een ​​perfecte PageSpeed-score te behalen’, denk niet dat u een score van 100 moet behalen, een laadtijd van ongeveer 3-4 seconden of minder zou voldoende moeten zijn).

Grote afbeeldingen zijn meestal de belangrijkste oorzaak van een langzamere sitesnelheid, gelukkig comprimeert PageSpeed-inzichten de afbeeldingen die het als te groot beschouwt en biedt een downloadlink (onder aan de analysepagina). Als je nog steeds worstelt met laadtijd, overweeg dan de hoeveelheid inhoud op je website of het veranderen van hosting.

Bron: Backlinko

Week 3: Gemakkelijke overwinningen
Dag 1: HTTPS installeren
HTTPS wordt met de dag belangrijker. Wees de concurrentie voor en installeer het zo snel mogelijk op uw website. Dit mag niet meer kosten dan £ 80/jaar voor een basiscertificaat. Mogelijk heeft u uw ontwikkelaar nodig om het voor u op uw website te installeren.

Dag 2: Dien de sitemap van uw website in bij Search Console
Als je dit nog niet hebt gedaan, ga dan naar Google Search Console en dien de sitemap van je website in. Je kunt dit meestal vinden op www.yourwebsite.com/sitemap.xml – zo niet, neem dan contact op met de ontwikkelaar van je website voor de link.

Dag 3: URL’s inkorten
Het is een feit dat Google de voorkeur geeft aan kortere, schone URL’s. Ga door elke pagina van uw website en stel uzelf de vraag “hoe kan ik deze pagina labelen met minder woorden?”.

Gebruik deze blogpost als voorbeeld, ik had het “https://socialb.co.uk/blog/seo-in-30-mins-per-day-2021-edition/” kunnen noemen, maar dit is onnodig lang en lelijk. In plaats daarvan koos ik voor de meer beknopte “https://socialb.co.uk/blog/30-minute-seo/” – veel schoner en meer kans om beter te ranken.

Bron: Backlinko
Dag 4: Link naar andere pagina’s op uw website
Bekijk de inhoud van uw website. Ziet u vermeldingen van andere delen van uw site? Link naar hen.

Als uw servicepagina bijvoorbeeld een andere service vermeldt (bijv. “Naast onze _ services bieden we ook _ services …”), link dan naar de genoemde servicepagina. Doe hetzelfde met relevante blogposts of contactpagina’s (bijvoorbeeld ‘Neem contact op voor meer informatie’).

Dag 5: Bekijk uw openingsinhoud
Let bij het controleren van de inhoud van uw website goed op de openingsparagraaf(en) – Ze moeten aanlokkelijk zijn en precies verduidelijken waar de inhoud over gaat. Daarnaast moet u streven naar ten minste 1 vermelding van het doelzoekwoord van uw pagina binnen de eerste 100 woorden en dit vermelden in uw H1-openingstag.

Week 4: Zoekwoordonderzoek
Alle goede content begint met zoekwoordenonderzoek. De Zoekwoordplanner van Google is een goede tool om te ontdekken waar mensen naar zoeken. Navigeer eenvoudig naar de tool, voer uw belangrijkste product of service in en scrol omlaag naar een lange lijst met vergelijkbare zoekwoorden.

Andere handige hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek zijn:

Wikipedia (navigeer naar uw branche-/product-/servicepagina. We kijken bijvoorbeeld naar https://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization voor ideeën voor SEO-inhoud);
Forums (probeer ’trefwoord’ + ‘forum’ te Googlen. We zoeken bijvoorbeeld naar ‘SEO’ + ‘forum’);
Reddit (probeer te zoeken naar uw branche/product/dienst en kijk naar de woorden die gebruikers gebruiken);
Uw klanten (denk aan de woorden die uw klanten gebruiken om uw branche/product/dienst te beschrijven).
Zodra u een lijst met zoekwoorden heeft verzameld, zoekt u ernaar en kijkt u waar u momenteel rankt. Voeg deze trefwoorden toe aan een spreadsheet en vermeld uw huidige positie. Probeer niet te veel toe te voegen, want het is heel gemakkelijk om in dit stadium overweldigd te raken. Idealiter wil je ~5-10 per product/dienst.

SEO doen zonder zoekwoorden is als rijden zonder een kaart: er is geen bestemming of duidelijke route naar waar je naartoe gaat. Om succesvol te zijn met SEO, MOET u uw zoekwoordenonderzoek doen

Week 5: Inhoud maken of uitbreiden
Inhoud is het meest waardevolle bezit op internet.

Om op te vallen in de zoekresultaten, moet u betere inhoud hebben dan wie dan ook in uw branche. Hoewel er meer dan 200 signalen zijn waar Google naar op zoek is bij het beslissen waar een pagina moet worden gerangschikt en inhoud de grootste rol speelt (ze hebben dit bevestigd, zijn links over het algemeen het resultaat van het creëren en promoten van uitstekende inhoud).

Als je nadenkt over de gesprekken die je hebt gehad met potentiële klanten, zijn de vragen die ze hebben gesteld waarschijnlijk dezelfde vragen waar zoekers naar antwoorden zoeken. Je moet hun go-to-bron van antwoorden worden. Hoe nuttiger uw antwoorden, hoe groter de kans dat ze uw merk vertrouwen en wanneer het tijd is om te kopen, is de kans groter dat ze zich tot u wenden.

Enkele handige tools hiervoor zijn:

Answerthepublic.com (typ uw trefwoord in en bekijk een lijst met vragen die mensen hebben gesteld);
Quora (zoek naar uw trefwoord en besteed wat tijd om te zien welke antwoorden mensen geven. Probeer een beter antwoord op deze vragen te geven);
Uw klanten (begin een gesprek met hen en merk op wat ze zeggen als ze over uw product praten);
Keywordtool.io (typ uw zoekwoord in en deze tool zal een enorme lijst met gerelateerde zoektermen uitspugen, gebruik deze voor inhoudsideeën).
Bestemmingspagina’s
Uw bestemmingspagina moet de plaats zijn waar al deze vragen worden beantwoord en een duidelijke volgende stap bieden (een call-to-action, bijv. “Een vraag stellen” of “Toevoegen aan winkelwagentje”, enz.).

Voor een goed voorbeeld in uw branche, Google gewoon uw zoekwoord en kijk naar de top 3-pagina’s – dit zijn bestemmingspagina’s die goed genoeg hebben gewerkt voor Google om ze in de top 3 voor dat zoekwoord te rangschikken. Je doel is om hierin verbetering te brengen door betere antwoorden te geven, meer vragen te beantwoorden en/of beter te structureren.

Bekijk deze infographic voor een handige checklist.

Onthoud: begin met één pagina per keer en concentreer u erop om die pagina op #1 te krijgen

Weken 6 en verder: content produceren en optimaliseren
Nutsvoorzieningen:

Hoewel de vorige stappen mogelijk langer dan 5 weken hebben geduurd (wat absoluut prima is!), is de focus voorwaarts om uw website pagina voor pagina te bekijken en u te concentreren op het produceren van betere inhoud erop totdat u uw website bovenaan de ranglijst ziet staan. van Google.

Als je moeite hebt om je pagina(‘s) te laten ranken, neem dan gerust contact met ons op. SEO is een zeer ingewikkelde reeks vaardigheden die jaren duren om onder de knie te krijgen, dus we voorzien je graag van een SEO-audit en/of -strategie.

Veel geluk. En vergeet niet, het draait allemaal om de eindgebruiker!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.